25 martie 2008

din cotidian

Din intamplare astazi am vazut doua fragmente de emisiuni de "divertisment" la televizor.

Primul fragment era ceva .. sinistru, legat de un baiat care "insela" o fata; care fata era in studio si il supraveghea, montajul fiind o alternare penibila intre imagini cu baiatul si replici "punctuale" ale prietenei "inselate". Trecand peste faptul ca subiectul este complet cretin, sunt pregatit sa accept ca unora le face placere acest tip de "reality show". Problema mea e ca de fapt acesta nu e un reality show, e un show cu actori, cu scenariu si tot tacamul. Si aici ma gandesc, care e nivelul intelevtual la care te poti bucura la un show cu actori care mimeaza (prost) un reality show cu un subiect cretin si intamplari cretine.

Al doilea fragment era din o emisiune cu Teo (ce mult imi placea matinalul cu Teo si Mircea Badea... mi-e ciuda ca nu gasesc macar fragmente din emisiunile lor, sa imi aduc aminte de copilarie). Emisiunea cu Teo e un show cu intrebari si detector de minciuni. Eu sper ca poate nu am inteles eu cum functioneaza emisiunea, dar .. din ce am inteles eu, ti se pun niste intrebari incomode. Daca raspunzi sincer, castigi niste bani, daca minti, pierzi. Si atunci ma intreb.. (pentru ca de aia ai minte, ca sa gandesti, mama masii de treaba...). Ai doua alternative - ori raspunzi sincer la intrebarea incomoda - si castigi banii, ori minti, si toata lumea afla ca minti, deci esti in aceeasi pozitie incomoda, dar ai pierdut banii. Hai sa luam un exemplu (ca sa se inteleaga ce spun, stiu ca ma exprim cam greu) - Sunt in studio, cu sotia si parintii, si Teo ma intreaba "Ti-ai inselat sotia?". Daca eu mi-am inselat nevasta, optiunile sunt sa raspund "Da", sa ma umplu de rusine si sa castig suta de milioane, sau sa raspund "Nu", sa mi se spuna ca raspunsul este fals, sa ma umplu de aceeasi rusine si nici sa nu castig nimic. Ce emisiune e asta? Poate cineva sa creada ca asta e pe bune?

Tragand o linie, cat de disperat trebuie sa fii incat sa-ti distrugi creierul cu asemenea nenorociri?

2 comentarii:

Unknown spunea...

E penibil.

(Teo si Mircea realizau un matinal foarte bun, din pacate ambii au luat-o pe cai "necurate".)

Anonim spunea...

la cate televiziuni sunt in Romania si cate emisiuni de calitate indoielnica exista, stau sa ma gandesc daca mai sunt oameni intregi la minte in tara asta!!!!!!!!???