12 februarie 2008

"Nu toata lumea vrea bani"

Replica pe care am intalnit-o.. nu are importanta unde, dar intr-o discutie despre bani.

Nu inteleg de ce ar spune cineva chestia asta. Exista oameni care nu vor bani? Desi am fost tentat sa intreb direct ce inseamna mai exact "Nu toata lumea vrea bani", nu am facut-o. Nu am intrebat, pentru ca mai mult ca sigur raspunsul ar fi fost ceva de genul "Ok, am vrut sa spun nu toata lumea vrea *numai* bani..." sau "Nu pentru toata lumea banii sunt prima prioritate". Nu vreau sa spun ca citesc gandurile nimanui, dar de obicei asa decurge discutia.

Unii oameni se ascund in spatele unei fraze de genul asta. Unii oameni isi ascund frica, dezamagirea sau insuccesul in spatele scuzei ca scopul lor nu sunt banii, ci ... sa 'se simta bine', sau 'sa aiba timp liber cu familia' sau ... Sau poate mai grav, unii oameni traiesc paralizati de o gandire de tip "banii sunt ochiul dracului" sau "oamenii bogati sunt nefericiti". Am mai scris despre asta. Mai nou, am aflat ca oamenii cu bani sunt inumani. Sunt niste roboti, nu au suflet, ar trebui eliminati, sunt falsi, sunt toti niste hoti, sunt prosti si lista continua. (Mereu spun ca am sa notez toate astea...) Mai nou am aflat ca nu numai ca nu avem nici o sansa sa ne imbogatim, dar nici nu trebuie sa ne dorim asta.

Oamenii cu bani sunt inumani. Banii sunt ochiul dracului. Strugurii sunt acri.

Am mai aflat ca piata imobiliara se va prabusi, va fi criza petrolului, toti vom fi saraci. Ca sa folosesc o replica pe care o auzeam foarte des pe discurile cu povesti ale copilariei (si pe care nu am inteles-o niciodata) Suntem pierduti. Cum adica ... pierduti?!? Ultima oara cand i-am spus cuiva ca eu vreau sa fiu bogat cand 'ma fac mare' am provocat un hohot de ras. Si am fost sfatuit sa nu-mi mai fac iluzii. Si mi s-a spus condescendent ca toti am visat asta cand am fost tineri...


Toata lumea vrea bani

E firesc sa vrei bani. E bine sa vrei bani. Nu e bine sa fii obsedat de bani, si nu e bine sa vrei sa ii faci sau sa ii folosesti in moduri gresite. Sa nu vrei bani e ca si cum nu ai vrea sa respiri.


Nimeni nu vrea bani

Da, nimeni nu vrea bani. (Ma contrazic, nu?) Nimeni nu isi doreste o bucata de hartie sau o bucata de tabla. Toti ne dorim ceea ce putem cumpara cu banii - o casa, o masina, o vacanta, o zi de viata in plus pentru cel care moare langa tine pe patul de spital, fara medicamente. Dragostea nu se poate cumpara cu bani, stiu. Dar daca tot ne iubim, nu ar fi frumos sa avem cu ce manca si o inghetata in oras?!?

Lista mea de visuri (scopuri, cum vreti voi sa le spuneti) incepe cu 'sa fiu sanatos'. Urmeaza cateva randuri legate de familie, de lucrurile pe care vreau sa le fac in viitorul imediat si apoi 2 pagini de chestii pentru care am nevoie de bani, incepand de la masina pana la casa mea din elvetia.

Si stii de ce? Si pentru mine (ca pentru toata lumea) lucrurile cu adevarat importante nu se pot cumpara, nu au valoare in bani - si eu vreau (ca toata lumea) sa fiu sanatos, sa ne iubim si sa fim o familie fericita, dar nu intr-o nenorocita de garsoniera ...

Si (desi mi-e foarte greu, vreau sa ma cert, sa-ti explic, sa te ajut, sa te conving) am inceput sa nu ma mai enervez atunci cand razi de mine. Da, visez pentru ca stiu ca visele ma duc mereu cu un pas mai aproape de ceea ce vreau. Tu? Esti pierdut?

Niciun comentariu: