04 mai 2007

Urmeaza

.. Unirii cu peronul pe partea stanga. Transfer la linia 1.

Imi aduc aminte ca ma intrebam.. cum adica "transfer la linia"... Nu se transfera nicaieri ..

Ma ustura ochii, de la lumina asta de neon, si de la curent. Si ma dor picioarele, si porcaria asta de metrou, nu se misca mai repede. Daca vine unirii, mai am .. 3 statii. Pana atunci poate prind un scaun. Nu se ridica nici dracu, ce, sunt nebuni... cine sa se ridice, si mai ales ca aici la unirii urca si mai multi. Hai odata.

Ma dor ochii nu cred ca mai sunt buni ochelarii astia. Cred ca de la asta sunt si durerile de cap. Ar trebui sa ma duc la un control, ceva. Cine spunea... hmm.. spunea cineva de un cabinet. Cine stie cati bani mai trebuie si acolo. La o adica, bani as avea .. Cat poate sa fie un consult? Am banii aia stransi.. si nu am pentru ce altceva sa intru in ei, acuma.

..inchid usile. Urmeaza... Asa, impinge-te. Impinge-te... parca sunt nebuni copii astia, unde sa ma mai duc. Daca il plesnesc nu se mai ridica de jos. Uite ce si-a facut in cap, cuie infipte in buze. Nebuni. De parca al meu nu ar fi la fel. Bani, bani numai atata spune. Genunchiul drept, sigur tre sa iau iar pastilele alea, ca nu ma mai lasa deloc. Daca se mai impinge asta odata, il imping si eu, ce .... .

..inchid usile. Urmeaza... E prea aglomerat metroul, tre sa mai incerc cu tramvaiul, deacum. Dar e cald, al naibii. Parca nu merita. Si ajung si mai greu. Daca as pleca mai devreme de la servici... La urma urmei asa ar trebui sa fac. La naiba ca doar am 10 ani de cand sunt aici, sa stea pustii mai mult, eu deacuma am dreptul sa plec mai repede. Da.. cum naiba sa-i lasi astia nu situ sa faca singuri nimic... ii lasi singuri, stau numai la fumat si discutii, si pe cine arde sefu... pe mine. Dracu m-a pus pe mine , nu trebuia sa fiu sef. Nu era mai bine inainte.. n-aveam nici o grija.

Mizerie, numai mizerie, ba, astia nu sunt in stare sa faca nimic. Nu s-a schimbat nimic in Bucurestiul asta, de 20 de ani numai mizeria care s-a adunat, strat dupa strat. Scarile astea mizerabile, mi-e si scarba sa pun mana; si aglomeratia. Nu mai merge. Am 45 de ani si merg pe metrou. Gata, in seara asta avem o discutie, nu mai merge asa. Eu inteleg ca e greu pentru ea sa mearga cu autobuzul, in Baneasa, dar nu se mai poate. Pai nici eu nu mai pot. Pai cum se uita astia la mine dimineata, si e normal, vin cu metroul... si ei au care mai de care alta masina ...

Luam inca o masina, clar. Luam una mica, o toyota, ceva ca sa mearga ea la baneasa, si eu raman cu fordul. Vechi, vechi, da tot mai bun ca o japoneza de asta. Si m-a si uscat, cati bani am dat pe el, atata timp. Cat naiba costa o toyota.. cat poa' sa fie.. maxim 400 la salar. As avea.. pai e casa 600, calculatoarele pustiului 400, mai am trei rate la concediu, 200, asigurarile 500, pensia 100, cam atat. De avans, intru in aia.. cat poa sa fie. Deci vine .. 1100 si cu 5 ... 1800 .. intra ca la limita. Sa punem amandoi, ca nu mai pot nici eu.

Parca acu 10 ani, cum era, cand aveam si fordu' , si casa, si copilu' mic.. si n-aveam salariile astea.. ia'uitee..e zece ceasu. E, las' ca mai e deschis la nonstop, iau o bere, ca e tarziu si oricum nu mai mananc nimic..

___


... sa mai sune si telefonul, si chiar ca s-a dus dracului toata treaba. Sa ma lase in pace. Doar n-am condus toata noaptea ca sa ajung aici, ca sa ma enervez iar de la porcariile lor.

Am venit dinspre Zurich, drumul desi e mai greu, e mult mai frumos. Am luat BMW ul si am venit singur. De mult n-am mai condus atat de mult, dar drumul asta, vara , e foarte placut. Si masina ajuta.
Mereu cand vin pe drumul asta imi amintesc cum am pus atunci degetul pe harta si am citit Niederweningen. Ma intrebam daca inseamna ceva si cat costa o casa. A costat mult, dar a meritat. Si a fost mai complicat, nu stiam atunci cum sunt oamenii aici, cum se cunosc toti intre ei, si ce cumperi atunci cand cumperi o casa.
Imi place ce a facut pustiul din casa asta, parca e o biblioteca aici. Stiu ca vine destul de des, tre sa am o discutie cu el. Ar cam fi timpul sa mai lase cartile si sa mai vina cu picioarele pe pamant. Nu l-am auzit spunand nimic de servici, de bani , stiu ca se invarte cu cei de la DeMe, am sa discut cu .. sa-l puna la treaba. Astia au impresia ca pustiul e prost si se dau bine pe langa el ca sa aud eu. Uite, sus, la copac, n-am mai fost de ani de zile...
Am imbatranit. Ultima oara parca am urcat mai usor.. e drept , nici n-am mai fost de mult. Si aerul asta, aici e altfel. M-am prostit, am stat numai printre betoane. Bani. Ce tampenie. Aici am gasit pisica, atunci. Ce s-o fi intamplat cu pisica, oare. Neagra, cu zambetul unei albastre de rusia.
Mereu aici langa copac am reusit sa gandesc mult mai bine. Oricum , e clar ca trebuie sa mai fac ceva sport, la 45 de ani suflu parca am 80. Cred ca am sa o vand pana la urma. Banii ca banii, dar nu mai am timp. Si astia, prostii, nu sunt in stare sa o tina pe linia de plutire. Directori, costume, telefoane. Se prostesc de pomana, nu sunt in stare sa inteleaga cum le trec banii pe sub nas.
Cred ca am sa ma duc in Japonia, de mult imi doresc sa vad ce e cu astia. Am sa-i zic sa caute ceva, un hotel. M-am saturat tot plaja, pietroaie. Vreau sa vad China, zidul, si .. . Oare strainii au voie sa viziteze lucrurile astea ? Si daca o vand pustiul ce o sa faca? Daca e destept, poate ramane acolo.
Cred ca asa ma visam odata, pe iarba langa copac, cu valea asta in fata. Numai pisica lipseste.



"Innocent minds
They're the victims of shame
Staring in sorrow"
Black Sabbath - Master Of Insanity

Niciun comentariu: