22 mai 2007

Let's stick to the problem at hand

Din seria clasica a problemelor de genul "Am de facut o treaba grea, care nu-mi face placere si pe care nu stiu daca am s-o termin cu bine. Hmm, dar ce-ar fi sa fac ordine pe birou (in camera, in carti, sa scriu serialele pe DVD, etc etc) mai intai, si apoi ma apuc.. " Ca dupa patru ore, si un birou mult mai curat.. sa te trezesti in fata aceleiasi probleme... (Nu mai socotesc filmele pe youtube, jocurile cu bile, etc) Deci, spuneam, din seria cum se ascunde omul de lucrurile "dureroase" refugiindu-se in ce stie sigur ca va face bine, si cu placere:

Genul de comportament / problema cu care ma confrunt cel mai mult in ultimul timp, relatat pe scurt ( :) ) , este urmatorul...

Avem de luat decizii importante. Avem de facut lucruri care presupun ca riscam mult, si nu se stie daca va merge bine, sau nu. Am de facut cateva lucruri simple dar care, odata facute, presupun ca am luat o decizie, nu mai e drum inapoi.

In conditiile astea, noi ce facem ?
Eu unul ma refugiez in liste. Fac liste cu ce trebuie facut. Fac liste cu moduri posibile in care am putea face un lucru. Fac calcule de zeci de ori. Fac liste cu ce a mers rau in trecut. Actualizez listele pe care le-am facut la punctul unu. Trec listele de pe hartie in excel, apoi in agenda si iar in excel. Reformatez listele. Refac listele pentru ca e clar ca nu sunt bine facute si nici nu sunt la obiect. Etc.

Alta capcana e refugierea in tehnologie. Atunci cand iti dai seama ca esti "aproape" gata "sa-i dai drumul" ( lucru ce presupune, nu-i asa, dezamagirea ca poate nu va merge) ... brusc consideri ca e momentul sa schimbi tehnologia, pentru ca ti-ai dat seama ca poti face totul mai bine. Pentru ca , nu-i asa, asta stii sa faci cel mai bine.

Altceva .. Pai o noua idee, un nou proiect .. Nu il lansam pe cel la care am lucrat ( pentru ca sunt sigur ca si tu inconstient suferi de aceeasi frica de esec ca si mine, ca si noi toti, de altfel ..) dar sarim la unul nou, care e foarte interesant si la care muncim .."ca in prima zi".

si multe multe alte modalitati de a evita ceva "neplacut".

Am mai scris despre asta, de mai multe ori. Mie nu mi-e frica de esec, cel mai mult mi-e frica ca o sa mearga totul chiar mai bine decat m-am asteptat, dar nu o sa pot face fata la ce urmeaza. Dar asta se rezolva repede, prin incercari si prin ignorarea problemei.

Asa ca eu unul am sa iau prima lista pe care o gasesc, si il fac. Si urmatorul, si urmatorul, si tot asa.. si vedem noi ce iese ... si nu mai lucrez decat la un proiect si nici nu mai schimb nici o tehnologie.

Tu, ce ai de gand ?

Niciun comentariu: