02 martie 2007

Happiness seems to be loneliness

Imi place foarte mult sa conduc. Masina. Si acum imi lipseste foarte mullt chestia asta si imi dau seama si de ce.
Vreau sa trec rapid peste putere, control, expresie a personalitatii, si alte chestii care sunt asociate cel mai frecvent cu soferia. Da, sunt adevarate, te simti stapan cand esti la volan, vrei sa fii primul etc etc.
Mie imi este dor de condus pentru ca e una din cele mai usoare metode (pentru mine) de a fi singur cu mintea mea. Nu stiu care sunt explicatiile psihologice (sunt sigur ca exista) pentru chestia asta, dar atunci cand conduc pot gandi mai coerent decat in alte situatii.
Sigur, nu ma refer la drumurile innebunitoare prin oras, la intersectii aglomerate, nervi si timp pierdut. Atunci predomina nervii si nemultumirea, si asta pune mereu stapanire pe atentie si ganduri.
Ma refer la drumurile lungi, pe sosea. Chiar daca te enervezi uneori si pe sosea, nu e acelasi lucru ca in intersectie la Mosilor...
Cand conduc, relaxat, am doua ... moduri mentale. In unul din ele sunt absorbit total de condus, nu stiu cum sa formulez ca sa nu para ciudat dar .. ma simt legat fizic de masina, de sosea, nu imi gandesc miscarile ca fiind niste comenzi date masinii, e ceva mult mai natural .. E ca la mersul pe jos, cand nu comanzi fiecarui picior sa paseasca, e o miscare fireasca. In astfel de momente, cu mintea golita de orice alt gand, parca nu mai percep timpul, sute de kilometri trec in cateva minute si sunt relaxat si odihnit ca dupa un somn linistit. Soseaua mi se pare "fireasca", curbele si dealurile, masinile pe care le ocolesc si de foarte multe ori mi se intampla sa franez fara vreun motiv pentru ca de dupa un deal sa apara o caruta care ar fi fost greu de evitat.
Din asta decurge uneori starea de care vorbeam la inceput, in care ma pot concentra asupra UNUI gand. Condusul devine o activitate reflexa, careia nu ii mai acord atentie, si ma pot concentar pe UN gand. Sunt momentele in care ma bucur de "liniste" si de singuratate, si de aceea nu mi-a fost greu niciodata sa conduc si sa merg singur la drumuri lungi. Ca o ciudatienie, aveam in masina casete inregistrate cu aceeasi melodie de la un capat la altul. Impreuna cu Auto Repeat ul de la casetofon, asta se transforma intr-un fond sonor foarte potrivit cu senzatia de liniste din mintea mea.

Am cateodata franturi din senzatia asta cand sunt pe locul din spate din dreapta, cu capul lipit de geam, noaptea si cu viteza. Si neaparat cu ATB-Ecstasy.


DJ Tomcraft - Loneliness

Niciun comentariu: