09 ianuarie 2007

Traim timpuri interesante

si totusi cred ca nu ne bucuram de ele.

Mereu vad pe strada, sau in "mijloace" batrani cu o anumita ... distinctie. Nu stiu de ce , dar mereu remarc chestia asta la barbati. La femei mai putin. Sunt imbracati cu haine vechi, ponosite (imi revine obsesiv in minte cuvantul "balonzaid", fara legatura directa cu ce vreau sa spun) cu parul alb, mustata bine intretinuta (Fairbanks :) ). In tramvai privesc mereu cu un aer putin dezaprobator dar mai mult .. compatimitor.

Ma refer la cei care nu-i dispretuiesc pe "tinerii din ziua de azi" ci la cei carora ... le pare rau. Acei batrani care spun "ehe' , pe vremea mea.." dar nu criticand. Ei pur si simplu nu mai inteleg ce se intampla in jurul lor si se simt straini, dar nu din cauza cartelelor de metrou, bancomatelor, touchscreen-urilor ci din cauza indiferentei, rautatii, badaraniei (etc) pe care o vad in jur.

Batranii care se intalnesc intre ei si ridica respectuos palaria si se saluta "Traiti' domn' director !" si discuta despre "vremurile bune". Batranii au spus si vor spune mereu ca "pe vremea lor era mai bine". Pe vremea lor erau alcoolici care injurau pe strada, erau hoti de buzunare, erau tigani, erau hotii, violuri, crime, saracie, la fel cum sunt si acum, nu despre asta e vorba.

Eu cred ca ce incearca sa spuna e ca sentimentul general nu era cel de acum. Poate ma insel, si nu e vorba despre asta. Dar poate pe vremea lor lumea nu se calca in picioare in ritmul in care o face acum.

Incerc sa ma gandesc, daca maine as fi batran, cum m-as uita in urma la viata mea de acum, si cred ca mai degraba as privi-o cu dispret. "pe vremea mea .." mi-ar aduce aminte niste lucruri destul de neplacute, si asta ma face sa cred ca e momentul sa se schimbe ceva.

Am divagat. Vroiam sa vorbesc despre cum batranii apreciaza "vremurile" in care au trait, chiar daca din multe puncte de vedere "atunci" era mai rau decat "acum". Dar am ajuns din nou la nemultumirea mea , despre "sa se schimbe ceva".



later edit:
n-am putut rezista sa nu adaug aici ceva gasit pe overheardinnewyork.com Seamana prea mult cu ce mi se intampla in fiecare zi in tramvai.

Tourist fighting his way off the train: Look, people. You actually have to let us out of the train before you can get on.
Old guy: This is New York, son. A simple 'Fuck you' will do.

Niciun comentariu: