13 iunie 2007

Lehamite

Lehamite .. pentru ca citesc mereu povesti de succes si ma entuziasmez, pentru ca vad tot felul de oportunitati, pentru ca am idei - mai bune sau mai nebune, pentru ca pot sa iau o decizie impotriva curentului si sa o respect indiferent cat de greu ar fi, pentru ca nu sunt las si nu vreau sa imi conduc viata numai dupa nevoile de moment, pentru ca strang bani cand altii traiesc din datorii, pentru ca vreau ceva in viitor si e mai important decat tot ce e 'acum'. Si lista poate cntinua, pe multe randuri.

Bun, bun, dar de ce lehamite ? Pentru ca traiesc inconjurat de oameni care imi spun ca toate povestile de succes ascund de fapt bani furati, mosteniti de la parinti sau contracte cu statul. Oameni care imi spun ca oportunitatile exista, dar e foarte greu sa profiti de ele, ba chiar imposibil pentru cineva care nu are mosteniri sau nu stie sa fure. Oameni care spun "Mda, pare o idee buna, dar, dar, dar, dar, dar, dar, dar, dar, dar, dar. Sau doar zambesc condescendent "Da ar fi frumos, dar nu se poate". Pentru ca sunt privit ca un ciudat, cu neincredere sau cu suspiciune daca anunt ca vreau sa imi cumpar masina second-hand din germania si nu sa fac credit pentru una noua, sau ca vreau sa ma duc la mare la neptun-olimp si nu la greci, sau pur si simplu ca m-am lasat de fumat, dupa zece ani. Pentru ca nu mi-e rusine de cuvantul disciplina, sau economie, pentru ca prefer sa merg pe jos o statie sau sa iau metroul, ignorand mirosul si calduria si sa strang o suta de mii in loc sa merg cu taxiul. Pentru ca prefer sa-mi cumpar portocale de patruzeci de mii si sa imi fac suc acasa la un storcator de 600 de mii in loc sa imi cumpar santal in fiecare zi. Penru ca am trei carduri 'visa credit embossate' si toate au bani pe ele, chiar daca putini, nu 'descoperit de cont' desi mi-ar fi foarte usor. Pentru ca vreti sa ma convingeti in fiecare zi ca "nu pot", ca "nu am cum", ca "asta e singura cale", ca "toata lumea face asa"... "fii ma serios, ce rost are", "ce rost are sa ai bani cand esti batran, tre sa te distrezi cand esti tanar" si tot restul.

In fiecare zi cand merg cu tramvaiul si mi-e cald si miroase ii vad pe cei care merg cu masina noua pe langa mine, si au aer conditionat si muzica. Da, stau la semafor cate 20, 30 de minute odata, dar stau in masina, cu aer conditionat si radio, nu in picioare, in caldura, miros, manele si injuraturi. Masina pe care as putea sa mi-o cumpar , cu credit, in cateva zile. In fiecare zi cand renunt la ceva pentru altceva si imi repetati ca fac o greseala, va dau dreptate. Mi-e greu, si simt ca muncesc degeaba. E greu sa contruiesc ceva, si e posibil sa aveti dreptate, poate nu o sa reusesc niciodata. M-am saturat sa nu ma inteleaga nimeni, sa nu stiu ce sa-i raspund unui prieten care imi spune ca isi face credit si isi cumpara masina, sa pierd mereu teren incercand sa explic de ce nu e bine sa faci credit unor oameni cu masini noi, de zeci de mii de euro, pe care eu nu am nici o sansa sa mi le cumpar in ritmul asta.

Lehamite, si simt ca am ajuns intr-adevar la capatul puterilor, ca cedez presiunii. Mi-e prea greu, in felul asta , si simt ca gresesc. Ca nu e bine ce fac, ca nu are rost, ca ma chinui singur, degeaba. Si cum am mai multa incredere in mine decat o sa am vreodata in ce spuneti voi toti la un loc, va rog din nou sa ma lasati in pace, in "nebunia" mea pentru ca riscati sa va injur.

Lehamite - Oboseală, plictiseală, dezgust, silă (faţă de cineva sau de ceva). De voi.

Later edit: Da, imi dau seama ca "voi" e foarte general, dar sunt sigur ca nu se simte toata lumea, nu ?

Niciun comentariu: