11 septembrie 2010

Si nu, asta nu e un strigat de ajutor!



Citeam ceva despre inexistenta "raului in sine". Raul fiind doar lipsa "binelui", "dragostei". Suna bine, asta, de fiecare data cand o aud, si o accept, "educat". Instinctiv insa, simt "existenta" cand vine vorba de rau, si "binele" ca pe un "sentiment" invatat pentru a "cizela" firescul din noi, ca un strat (sau mai multe, dupa persoana) de fard care acopera fata pe care ne-o rezervam doar pentru noi, dimineata, in oglinda.

In timp (mai in gluma sau mai in serios) m-am obisnuit cu dualitatea din mine, fara sa reusesc definitia mea ca persoana "buna" sau "rea". Eu ma simt "rau" si mi-am fabricat pe parcurs masti zambitoare - care merg bine, avand in vedere ca ma vedeti "bun", cu accese de rautate care nu mi se potrivesc.

M-am obisnuit deja, totul in jurul meu se "strica", corup fara sa am nici cea mai mica intentie, langa mine principiile se pervertesc pe "nesimtite". Norocul meu (pana acum, cel putin) este ca am fost inconjurat de persoane "bune". Pregatite mereu sa-mi arate linia - "esti nebun", "nu poti sa spui asa ceva", "cum sa facem asta". Uneori ma simt pierdut in regulilea astea. Fac greseli - comportamente pe care nu si le poate explica nimeni, pe care nu le mai poate acoperi nici "o minciuna bineintentionata"  - si atunci credeai ca sunt "altfel", nu stii ce-a fost in capul meu, nu ma mai intelegi. Nu ma stiti asa, pentru ca nu-mi prea permit sa intreb, incerc sa invat fara sa arat ca nu stiu. Daca m-ai auzit vreodata spunand ca ar trebui abolite legile cu totul, suntem deja destul de apropiati.

N-a reusit sa-mi explice nimeni pana acum de ce nu e "bine" asa. Si continui sa zambesc de fiecare data la fel de satisfacut cand vad cum "cadeti" - de la "principiile" voastre, de la "cinste", de la "fidelitate", de la "altruism", de la "mila", de la "intorsul celuilalt obraz". Mastile voastre sunt cele care le-au creat pe-ale mele. Pana cand nu renuntati voi la ele, eu am sa continui sa "nu fac rau nimanui". Cel putin nu constient.  Si imi pare rau pentru "dezamagirile" pe care le aveti legate de mine - voi m-ati investit cu diverse "calitati" care nu sunt ale mele. Si cel mai comic e ca eu neg, si voi ma considerati "modest".

Niciun comentariu: