17 iulie 2010

Nu, nu mi-e frica...

Nu mi-e frica - pentru ca n-are nimeni rabdare sa inteleaga, n-are nimeni rabdare sa citeasca pana la capat, printre randuri. Fiecare e preocupat sa-si extraga propria persoana din mine, fiecare e atent la ce l-ar putea leza, fiecare e pregatit sa ma contrazica sau sa fie de acord. Fiecare crede ca e vorba despre el.

Cat despre "suflet"... ce-o fi insemnand asta? Sufletul meu e "la vedere" aici si oriunde. Din "suflet" scriu fiecare cuvant, si sunt doar cuvinte pe care le pierd fara sens. Si e cea mai buna metoda de a-l tine ascuns - sufletul - asa, la vedere, pentru ca asa cum ma credeti toti cand mint, asa nu ma vede nimeni cand sunt autentic.

Uneori, e apasatoare singuratatea. La fel de bine ascunsa, in tot si toti ce ma inconjoara.

3 comentarii:

Monyk spunea...

cred ca ti-am mai spus asta o data: esti singur, sau te simti singur? sunt doua lucruri diferite. si-am sa-ti dau un citat din cartea mea preferata... "singuratatea te vindeca de durerile pe care tot ea le provoaca, cu conditia sa o privesti in fata. Cand nu esti, atunci e foarte rau!" (sper sa nu-l fi gresit, l-am redat din memorie, e prea tarziu in noapte sa caut cartea)

derelict spunea...

Monica, cum stii, nu sunt singur. Nu mai sunt singur de mult, nici nu cred ca mai stiu cum e sa fii singur, si nici nu vreau. Iar singur nu prea sunt niciodata, desi uneori imi doresc. Uneori, ma simt singur, alteori imi doresc singuratatea - pentru ca nu-mi doresc pe niciunul din cei care-mi sunt in jur.

Si astea, toate, sunt vorbe. Toti suntem singuri. "Fiecare", nu "toti".

Monyk spunea...

Ei, stiam ca nu esti singur. Era un mod de a te atentiona sa nu te joci cu singuratatea, oricat de tentant de frumoasa ar parea ea uneori. Toti (fiecare) suntem singuri, ce-i drept, doar ca putini stim sa ne bucuram de ea, multi cochetam cu ideea sau pur si simplu disperam. E alegerea fiecaruia, tu alegi ce vrei din ea, doar ca e riscant.
Si, cu riscul de a te contrazice, nu te cred ca nu iti este frica. Frica e a noastra si din frica scriem sau urlam sau spunem ca nu ne este sau o recunoastem sperand ca lumea nu ne crede.